Contraptions Collection
When the level starts “time is frozen”, gravity doesn’t affect the objects and all machines or gadgets are not running. During this time, you can move things around, connect things, flip things, to make the chain reaction work. Once you are done, you set things in motion (unfreeze time) by pressing the Play button and watch things play out.
To rid the levels of the monsters! The simplest way is to push the monster off the edge of a platform and make it fall off the screen. You could cut the rope holding a heavy object, which will smash the monster; pull a rope, connected to a laser gun; igniting the engine of a rocket with a lighter in which the monster is in, etc.
The solution is achieved through chain reactions, Rube Goldberg style. The more you progress through the game, the more complex the new puzzles become.