Feest mee! 'Atari 50: jubileumfeest' neemt je mee op een interactieve reis door 50 jaar videogames.
De kern van Atari 50 zijn de interactieve tijdlijnen, die historische trivia, digitale artefacten, meer dan 60 minuten aan nieuwe interviews, documentaire beelden en speelbare games combineren tot één samenhangende ervaring. Wanneer je games tegenkomt in de Tijdlijnen, kun je ze meteen spelen zonder je plaats te verliezen.
De enorme selectie van meer dan 100 games omvat zeven verschillende platforms: Arcade, 2600, 5200, 7800, Atari 8-bit computers en, voor het eerst op moderne consoles, Atari Lynx en Jaguar! Speel klassiekers zoals Tempest 2000, Asteroids en Yars' Revenge, of ga voor minder bekende titels.
Achter elke game zitten de verhalen van Atari, wat er gebeurde bij het bedrijf, hoe de ontwikkeling van de games en de hardware waarop ze draaiden verliep, allemaal verteld door de mensen die erbij waren.