Maar wat voor spel is dit nu?
Als je graag een cocktail van actie en strategie lust, maar niet de tijd hebt om uren te leren hoe je moet spelen dan is Rover Wars misschien wel iets voor jou.
Je start midden in de actie met je kleine Rover om gelijk te beginnen met het bouwen van fabrieken en het pijn doen van vijandige eenheden. De tactiek van het spel zit hem in de materiaalbeheer en het plaatsen van verschillende types van de fabrieken. Fabrieken kakken minions uit die hun weg vinden naar de vijandige gebouwen om ze te vernietigen. Eens je de basis van de tegenstander kapot hebt gemaakt heb je gewonnen. Zo simple is het.
Roverwars heeft een toffe lokale samenspeel-modus. Je kunt tot met 8 spelers meedoen. Om ruzie op de bank te voorkomen, hebben we wat geniale AI geïmplementeerd om samen tegen op te nemen. Er zijn altijd twee teams en ieder team heeft een maximum van vier Rovers. Tijdens het spel kunnen spelers van kant wisselen of zelfs AI spelers toevoegen.
Naast de campagne is er ook de veldslag modus. Hierin kan je een van de 17 beschikbare maps kiezen en allerhande settings tweaken zoals de sterkte van je basis en de intelligentie van de AI.