Rover Wars
If you are up for a casual yet spicy cocktail of action and strategy, but not planning to spend hours learning how to play, then Rover Wars might just be your thing.
You jump straight into the action with your little Rover to start building factories and hurting enemy units. The tactics in the game are in the resource management, and the placement and type of factories. Factories poop out minions that will find their way to the opposing buildings and destroy them. Once you destroy the enemy base, you win. simple.
Rover Wars has a neat local multiplayer system. It allows up to 8 users to join the game. To avoid couch conflicts we implemented some brilliant AI to battle cooperatively. There are always 2 teams and each side has a maximum of 4 Rovers, during battle players can even switch teams or hire some AI.
Besides the campaign there is also the battle mode. This allows you to battle in one of the 17 instantly available maps. Tweak many settings such as, base strength and AI intelligence.