Radiant Silvergun
Het menselijk ras werd vernietigd door het licht dat werd uitgestraald door een steenachtige object dat vóór Christus uit de laag was opgegraven. Slechts vier bemanningsleden van de ruimtekruiser TETRA en één robonoid overleefden in een satellietbaan.
Een jaar later zijn de voorraden aan boord op. TETRA wordt gedwongen om opnieuw de atmosfeer in te gaan en te strijden voor het overleven van de mens.
Levels met verschillende topografieën, zoals enorme gaten en bewegende containers, worden slagvelden en vijanden vallen aan vanuit alle richtingen. En daarnaast staan je 23 eindbazen en 6 zeer uitdagende levels te wachten.
Er is een combobonus die de score blijft verhogen door steeds dezelfde vijand te verslaan, een geheime bonus die wordt gegenereerd door vijanden in een specifieke volgorde te verslaan en een verborgen score-item. De sleutel tot het behalen van een topscore is om al deze punten te dekken, een origineel patroon voor strategie te bedenken en de vijand nauwkeurig te verslaan.