Paper Cut Mansion
Paper Cut Mansion is een roguelite horrorgame in een papieren wereld. Speel als Toby, een detective die bij een mysterieuze, oude villa belandt. Ontdek de villa per verdieping en onthul het verhaal dat bij deze bizarre plek hoort. Elke run geeft je de mogelijkheid om meer bewijsmateriaal te verzamelen om aan jouw Evidence Board toe te voegen. In de villa verblijft ook een mysterieuze cast aan personages die jouw vooruitgang tijdens elke run kunnen ondersteunen of hinderen...
Run voor run biedt Paper Cut Mansion jou de mogelijkheid je speelstijl te definiëren. Je ontgrendelt nieuwe vaardigheden en ontdekt nieuwe uitrustingen die je een zetje geven om de uitdagingen die elke procedureel gegenereerde run je biedt, te overkomen. Elk nieuw item maakt verdere personalisatie mogelijk voor jouw ultieme samenstelling en biedt echt unieke composities. Wil jij je van dichtbij mengen in de strijd of ben je liever schutter van een afstand?
De villa zelf verrast ook nog met wisselingen in dimensie. Elke verdieping bevat een portaal dat je naar alternatieve versies van dezelfde locaties leidt. Elke dimensie wisselt van esthetiek en gameplay. Je start altijd in de NeoCortex-dimensie, die lijkt op een escaperoom met uitdagingen, puzzels en verassingen.
Vanuit hier ontvang je opdrachten die je meenemen naar de Reptilian Complex- en Limbic System-dimensies. In de Reptilian Complex krijgt de villa een vurig voorkomen en wordt het overspoeld met monsters. De Limbic System maakt dat een ijzige kou de villa overneemt. Je zult snel moeten handelen en dicht bij warmtebronnen moeten blijven, omdat de kou je schaadt, tijdens je zoektocht naar verborgen items of fakkels om de boel te verlichten.
Met een variëteit aan vijanden, hints, opdrachten, geheimen, schatten en boeiende logische puzzels verspreid door de villa, is er tijdens elke run wel iets interessants om te ontdekken. Er is altijd iets wat je in de gaten moet houden, upgrades van je uitrusting, puzzels die opgelost moeten worden of opdrachten die je moet voltooien. Tussen elk level onthult een muzikaal intermezzo meer van het verhaal, waarbij beslissingen die je neemt tijdens je run het einde subtiel beïnvloeden: er zijn 27 verschillende mogelijke eindes van het verhaal.
Dit alles in combinatie met de waanzinnige esthetiek maakt Paper Cut Mansion een roguelite die je niet wilt missen.