‘My Aunt is a Witch’ is een visuele novelle vol avonturen en zoekopdrachten in een magische wereld waar je de kans krijgt om in de leer te gaan bij een van de meest bijzondere en charismatische heksen.
De hoofdrolspeler is Thomas, een jongen die een moeilijk leven leidt. Het wordt nog erger wanneer zijn vader een vrouw huwt die haar stiefzoon niet kan uitstaan. Zijn leven krijgt een andere wending met een plots bezoek aan zijn tante, die hij ooit eens gezien heeft vele jaren geleden. Hij laat zijn droefheid snel achter zich, want tante Alice is een echte heks met een sprekende kat en allerlei magische dingen. Haar huis is niet echt een plaats voor kleine jongens, maar ondanks alle gevaren neemt Thomas de uitdaging aan. Hij is vastberaden om een meester te worden in het brouwen van toverdranken en het geheim achter de magische barrière te onthullen.