Heave Ho stelt maximaal vier spelers voor een eenvoudige taak: niet doodvallen! De spelers gebruiken hun eigen twee handen en de uitgestrekte armen van hun vrienden om door elk level te slingeren op weg naar de overwinning. Grijp elkaars hand, klim langs bungelende lichamen en zwaai je vrienden naar een veilige plek in een schommelende kluwen ledematen.