Despot's Game
Laten we een spelletje spelen: ik geef je een wat nietige mensjes en jij helpt ze door mijn labyrint loodsen. Nee, je kunt ze niet besturen tijdens gevechten: dat gaat automatisch! Mijn spel draait om strategie en het bidden tot 'RNGezus', niet het inrammen van knoppen. Je kunt wel items voor de mensjes kopen: zwaarden, kruisbogen, doodskisten en ouwe krakelingen. En ik zorg ervoor dat je ze coole mutaties kunt geven! Een beetje topochlorie in het bloed en een stukje krokodillenhuid: niemand die daar minder van wordt. Er is één addertje onder het gras: als je doodgaat, moet je helemaal opnieuw beginnen en wordt de hele wereld opnieuw gegenereerd, vanaf nul. Inderdaad, mijn spel is een roguelike. Of 'roguelite', als je zo'n nerd bent die graag vasthoudt aan strenge genres.
Ik was je bijna iets vergeten te vertellen: mijn spel heeft ook een multiplayermodus! Maar daar weid ik verder niet over uit, want King of the Hill is eigenlijk een speciale en geheime multiplayermodus die je pas vrijspeelt nadat je het spel hebt uitgespeeld.