Community Inc
Bouw als nieuwe manager een vrolijke gemeenschap op en handel met andere rassen... voor de winst. Jazeker, dat lees je goed, we hebben hun blijdschap nodig zodat we onze portalen van energie kunnen voorzien. Je arbeiders, de Lings, zullen je gehoorzamen en je helpen met je dorp. Maar pas wel op, want ze kunnen ook een hoop problemen veroorzaken. Alsof dat nog niet genoeg is, zullen er andere wezens zijn die hetzelfde proberen te doen, en ze kunnen met je handelen, je helpen, of tegen je vechten. O, en dan zijn er ook nog het weer en wat onverwachte gebeurtenissen.
Bouw je eigen dorp met veel verschillende soorten gebouwen. Je zult moeten beslissen wat voor objecten, voorwerpen, of werkbanken je binnen wilt hebben. Er zijn meer dan 150 voorwerpen om te maken. Ieder voorwerp en object heeft een reden. Als je bijvoorbeeld een houten kast maakt en die in de huizen zet, verhoogt dat je opslagruimte. Wegen zorgen dat iedereen sneller loopt... en meer.
De Lings werken voor je. Je zult ze een salaris, voedsel, kleding en een ""gezonde"" omgeving moeten bieden. Het is aan jou om te beslissen hoe en waar ze werken. Pas wel op, want ze kunnen ruzie met elkaar zoeken en zelfs je dorp in brand steken. Kijk naar hun gesprekken en houd je ogen gericht op hun stats. Ieder individu heeft unieke eigenschappen en kenmerken die je kunt controleren.
Open kaarten met willekeurig gegenereerde natuur, gebaseerd op je eerste profiel. Aangepaste kaarten die je zelf kunt maken. Praat, handel, of vecht met andere rassen. Verzamel schatten en verkoop of gebruik die voor je gemeenschap. Willekeurige gebeurtenissen kunnen in een nacht je dorp in een nachtmerrie veranderen. Kijk hoe het weer je voedsel en arbeiders beïnvloedt.
Regen en sneeuw veranderen niet alleen hoe het spel eruitziet, maar ook hoe je je dorp bestuurt. Maak betere kleding, anders wordt iedereen ziek. Maak betere wapens en uitrusting om kwaadaardige wezens of willekeurige dieven te bestrijden. Accepteer contracten en verdien genoeg Surplus (onze munteenheid) om de gemeenschap groter te maken. En als alles misgaat (of niet goed gaat voor jou), dan kun je het dorp gewoon verkopen!