Boreal Blade is een team-based mêlee-vechtgame met de nadruk op speler-tegen-speler-gevechten. Boreal Blade combineert reactieve en tactische gameplay met een buitengewone vrijheid om je aanvallen te variëren en je eigen unieke vechtstijl te ontwikkelen.
Spelers kunnen samen met hun clangenoten het gevecht aangaan in Team Deathmatch en de Boreal Battle-standen waar twee teams het tegen elkaar opnemen. In de Boreal Claim-stand moeten twee teams om de beurt proberen de vlag te veroveren van het andere team of hun eigen vlag verdedigen. In Deathmatch is het ieder voor zich; de eerste krijger met 20 kills wint!
Maak je eigen krijger en kies zijn uitrusting, accessoires en wapens. Pas verder het uiterlijk aan met sieraden, gezichtsbeharing en pantserkleuren. Verken de verschillende vechtarena's in het op de Noorse mythen gebaseerde schilderachtige Norvalg.