EEN EPISCH AVONTURENVERHAAL
Mark en zijn broer Don worden in een futuristisch tijdperk geworpen waarin zeer geavanceerde technologieën overheersen. Deze worden zowel vereerd als verafschuwd.
De inwoners van deze Afrikaanse apocalyptische wereld zullen je helpen of hinderen op jouw ontdekkingstocht door het spectaculaire landschap. Onderhandel over je doorgang met plaatselijke leiders, genezers en krijgers. Anders kun je verstrikt raken in een strijd tegen zwermen nanieten, enorme schorpioenen en robots uitgerust met raketten.
Van welvarende dorpen tot vervallen steden, versteende bossen en kurkdroge oceaanbodems, deze eigenaardige nieuwe wereld omvat tal van landschappen om te ontdekken. Deze zijn prachtig gecreëerd met behulp van 2D-isometrie. Ga op ontdekkingstocht, los puzzels op en wees klaar om vele lastige keuzes te maken die dit land zullen vormen, lang nadat je jouw reis hebt afgerond.
De mensheid zoals je die kent is helemaal omgesmeed en dat is duidelijk zichtbaar bij de karakters in BEAUTIFUL DESOLATION. De grens tussen technologie en sterfelijkheid is vervaagd. Levende religieuze robots zijn overal aanwezig. Er zijn transhumane groepen en leiders opgekomen die de macht willen grijpen en meedogenloze huurlingen dwalen rond over de vlaktes. Iedereen heeft zich aangepast aan dit machtige onbekende en men staat vaak op gespannen voet met elkaar. Ontmoet en praat met meer dan 40 unieke karakters, die allemaal worden vertolkt door authentieke Afrikaanse stemacteurs, met duizenden dialoogzinnen en meerdere gesprekspaden. Bovendien zit de game vol met volledig computergeanimeerde cutscenes, die je nog meer meeslepen in het verhaal van de scifi-wereld en zijn bewoners.
BEAUTIFUL DESOLATION bevat een levendige en zeer experimentele soundtrack van niemand minder dan Mick Gordon.