In de nabije toekomst is de Aarde door ernstige vervuiling onbewoonbaar geworden. Het is nu aan jou om een oplossing te vinden. Kruip in de huid van Noah, een wetenschapper die de taak heeft om een nieuwe planeet te vinden met vergelijkbare leefomstandigheden als de onze. Doorzoek een onderzoekslab, vind nuttige voorwerpen, los allerlei verschillende puzzels op en neem belangrijke beslissingen die jouw lot en dat van de mensheid zullen bepalen.
890B is een top-down 3D-avonturengame met een minimalistische, maar confronterende en impactrijke verhalende stijl, waarbij het verhaal grotendeels wordt bepaald door de acties van de speler zelf. Er staat je een uitdagende opdracht te wachten en er zijn meerdere eindes die afhangen van jouw successen en mislukkingen. Loods jij de mensheid een nieuwe toekomst tegemoet of laat je ze uitsterven?