Wario krijgt een magische staf in handen waarmee hij zijn identiteit kan veranderen. Zal de duistere dief veranderen in een meester in vermomming of een meester in onheil?
Als hij door zijn tv-scherm springt, wordt Wario de ster van een show waarin hij in tien 'afleveringen' over de hele wereld reist. Ontdek allerlei locaties, van een luxe cruiseschip tot een Egyptische piramide, en ga op zoek naar buit.
Maak gebruik van het touchscreen om Wario in verschillende gedaantes te veranderen: geef hem een staart en hij verandert in een vuurspuwende Dragon Wario, of schets een ruimtehelm om hem te veranderen in Cosmic Wario, gewapend met een lasergeweer.