Sonic Colours
Maak je klaar voor de start met het snelste dier ter wereld: Sonic the Hedgehog is terug voor een nieuw avontuur voor Nintendo DS. In Sonic Colours maakt de blauwe egel een spectaculaire comeback in een actie-avonturenspel dat snelheid met klassieke platformactie combineert.
Er draait een vreemd attractiepark in een baan om Sonics thuisplaneet. De geruchten gaan dat een buitenaards ras, de Wisps, die een unieke kleurrijke energie bezitten, daar gevangen worden gehouden door de slechte Dr Eggman. Sonic, altijd bereid te helpen, reist af naar het park en ontdekt niet alleen dat de geruchten op waarheid berusten, maar ook dat hij gebruik kan maken van de vreemde kleurenenergie van de Wisps terwijl hij hun bevrijding op touw zet.
Sonic Colours voor Nintendo DS maakt volledig gebruik van de twee schermen van het systeem terwijl Sonic zich als nooit tevoren met razende snelheden door obstakels ramt. De buitenaardse Wisps uit het spel hebben een unieke "Colour Power" die zodra deze vrijkomt door Sonic kan worden geabsorbeerd terwijl hij door de levels van het attractiepark racet. Met deze energie kan hij nieuwe wegen door levels vinden. Dit is kan op verschillende manieren: zo kan hij zich bijvoorbeeld door de grond boren of in een zich met lichtsnelheid verplaatsende laser veranderen. Rijg de power-ups van de Wisps aaneen en maak een combo die Sonics boostmeter nog sneller vult, wat supersnelle gameplay voor alle Sonic-fans oplevert.
Elk gebied van de amusementsparkwereld dat Sonic bezoekt, bezit zijn eigen unieke visuele stijl en de levels zijn net als de held van het spel helemaal gebouwd voor maximale snelheid!
Volg Sonic op Nintendo DS terwijl de kleur op zijn wangen terugkeert in een levendig nieuw avontuur, waarin de klassieke Sonic the Hedgehog-gameplay wordt gecombineerd met geweldige nieuwe mogelijkheden.
Lees hier het exclusieve interview met de producent van Sonic Colours, Takashi lizuka!