Ninja Gaiden Dragon Sword
Stap in de sandalen van een ware vechtkunstenaar en red de wereld van oneindige duisternis in Ninja Gaiden Dragon Sword.
Twintig jaar na het debuut op de NES komt de Ninja Gaiden-reeks opnieuw tot leven op de Nintendo DS. Met nog meer van de klassieke vechtpartijen die het destijds tot een enorme hit maakten. Als meesterninja Rya Hayabusa moet je knokken met rivaliserende krijgers en gruwelijke wezens, en je lotsbestemming aanvaarden: het op de knieën dwingen van een kwaadaardige vijand.
Ninja Gaiden Dragon Sword maakt gebruik van de unieke mogelijkheden van de DS. Zo bestuur je Ryu bijna helemaal met het touchscreen. Loop, spring, vecht en voer krachtige speciale aanvallen uit door intuïtieve bewegingen te maken met de stylus. Gedurende het spel leer je bovendien een heel arsenaal aan spectaculaire combo's.
Je draait de DS een kwartslag, dus je ziet de actie van Ninja Gaiden Dragon Sword zich ontvouwen op het touchscreen, met op het bovenste scherm een plattegrond van het gebied waarin je vecht. Ongeacht in welk deel van de duistere Ninja Gaiden-wereld je je bevindt, je kunt rekenen op schitterende beelden, sfeervolle geluiden en massa's tussenfilmpjes die je dieper in het verhaal van het spel onderdompelen.
Naarmate je meer ninjabloed door je aderen voelt stromen en handiger wordt met het aaneenrijgen van combo's, versterk je je karmascore. Een score die je kunt oploaden via de Nintendo Wi-Fi Connection om te vergelijken met andere meesterninja's in de dop. Wil je bewijzen dat je de beste bent? Zorg dan dat je je stijlvol van je opponenten ontdoet!