De Spiderwick-kronieken
Begeef je in een andere wereld en strijd om een kwade kracht te stoppen voor die de macht over kan nemen. Dit is in een notendop het verhaal van De Spiderwick-kronieken, een spel dat gebaseerd is op de gelijknamige populaire boeken en films. In De Spiderwick-kronieken kruip je in de huid van de tweelingbroers Jared en Simon Grace en hun zus Mallory. Met hen verken je het bijzondere landgoed rondom Villa Spiderwick en probeer je het onderzoek van hun oudoom Arthur te beschermen.
Voordat je het weet word je een fascineerde fantasiewereld in gezogen, vol vreemde en wonderbaarlijke wezens en met hele zwermen goblins en gevaarlijke vijanden om de strijd mee aan te gaan. Niets is zoals het op het eerste gezicht lijkt.
De actie in De Spiderwick-kronieken bestuur je hoofdzakelijk via het touchscreen. Door met de stylus over het touchscreen te slepen, geef je de richting aan waarin je de personages wilt laten bewegen. Je kunt ze ook een gebied of een voorwerp laten onderzoeken door erop te tikken. Het opsporen en gebruiken van voorwerpen die in de Spiderwick-wereld verspreid liggen is essentieel om nieuwe gebieden te kunnen bereiken en meer over het geheimzinnige landgoed aan het licht te brengen. Hoewel je tijdens je zoektocht van boven af op de actie neer kijkt, verandert dat perspectief als je op een vijand stuit en in een gevecht belandt. In die gevallen wordt de actie van opzij getoond.
Je kunt je gevechtskracht ook versterken door elfjes te vinden op het landgoed. Met bepaalde elfjes kun je de gezondheid, kracht en magische mogelijkheden van de gebroeders Grace naar eigen inzicht verhogen. Andere elfjes kunnen in gevechten gebruikt worden of bij het onderzoeken van het landgoed. Betreed de fascinerende wereld van De Spiderwick-kronieken en ontdek een wereld vol avontuur!