Ridge Racer 64
De succesvolle racegame komt nu uit voor de Nintendo 64, met flitsendsnelle beelden en een adembenemende multiplayer-optie voor vier spelers. In RR64 rijden meer dan 20 verschillende auto's over acht ruime parkoersen, waaronder alle parkoersen uit de originele Ridge Racer en Ridge Racer Revolution, plus drie circuits exclusief voor de N64. Het splinternieuwe speltype voor vier personen ziet er opmerkelijk fraai uit, met een hoge beeldsnelheid, geen verlies aan details en nul komma nul mist. In de speltypen voor één speler wordt met de heldere kleuren, gedetailleerde automodellering en een hoge beeldsnelheid een overtuigende race-ervaring geleverd, waar zelfs hardcore speedfreaks versteld van zullen staan. Tot de subtiele beeldeffecten behoren lens-flares, sporen achter de achterlichtjes, rokende banden en echt werkende koplampen. Het mooiste is nog dat er in RR64 helemaal geen tweedimensionale omgevingsobjecten voorkomen. De opmerkelijke modellering van RR krijgt alle ruimte: auto's knallen onder veel lawaai vangrails en andere auto's, terwijl coureurs die van de onzichtbare ideale lijn afwijken de macht over het stuur verliezen en in een slip raken. Het onder de knie krijgen van de powerslide in elk van de vier snelheidsklassen in RR64 is een van de grootste uitdagingen, maar gelukkig biedt RR64 net als de meeste arcade racegames de keuze tussen automatische of handmatige transmissie. Ridge Racer 64 was het eerste spel dat door Nintendo Software Technology Corporation werd ontwikkeld, het eigen ontwikkelingsteam van Nintendo in Redmond, Washington (USA), dat vervolgens aan de ontwikkeling van Wave Race: Blue Storm voor Nintendo GameCube ging werken.