Get fighting fit with our ARMS 101
Stretch the limits of your fighting skills in ARMS, out now only on Nintendo Switch. If you’re new to this unique multiplayer fighting game, where players exchange blows using extendable weaponised arms, then you’ve come to the right place. Our ARMS 101 will take you through the basics and give you some pointers that'll help you punch your way to the top!
Getting acquainted with your stretchy new arms couldn’t be simpler. Using both Joy-Con in the Thumbs-up Grip position, you can move your fighter around by tilting the Joy-Con in the direction you want to move. Add some jumps and dashes to the mix to keep your foes on their toes!
When you’re ready to strike, punch by jabbing your hand forward and watch that fist fly! You can even twist the Joy-Con after a punch to curve your character’s arm. How’s that for a powerful hook?
When you've got punches coming your way, you can tilt the Joy-Con inwards to guard. Don’t hold that position for too long though – it’ll leave you open to a grab attack! Dodge out of the way of an incoming grab or, if you’re quick enough, deflect it altogether with a one-arm punch.
There’s more to this colourful bunch of fighters beside those flexible arms of theirs. Did you know that Master Mummy heals when he guards, or that Twintelle can actually slow down incoming punches? Each character has a unique talent that makes them a formidable foe, so take the time to get to know each of them at our official ARMS website.
Here’s some handy advice: bigger fighters can take a few hits without flinching, so if you like to stand your ground, try out some of the burlier brawlers!
Those fists aren’t just for show, you know! Let's hand it over to ARMS League commentator Biff who's got some nifty tips when it comes to choosing the right ARMS for the job.
Got a favourite fighter but not digging their selections of ARMS? Use some of your prize money to try your luck with the Get ARMS service and start unlocking ARMS for your fighters!
As Biff just mentioned, you can activate your ARM's attributes by charging up your punches. To charge your punches, simply hold down the button after jumping, dashing or guarding.