Lastly, I’d like to ask what it is, from your own standpoint, you’d like to draw the players’ attention to most. We’ll start with Nintendo and Yamagami-san this time.
All right. It didn’t come up earlier today, but we put a lot of effort into the cutscenes. In order to make cutscenes that matched the grandeur of Fire Emblem this time, we produced them with the concept of a grand spectacle like the opening of the Taiga Drama historical television series. Not only are they thoroughly appealing as 3D movies, but I think players will really be able to feel the worldview of this game.
We showed some in Nintendo Direct13.13. Nintendo Direct: Nintendo Direct is a series of Internet presentations in which Nintendo president Satoru Iwata and Nintendo of Europe’s president Satoru Shibata deliver the latest information about upcoming Nintendo titles.
Okay. We’ve talked a lot about the mechanics, but we’ve thought a lot about the story, too. We wanted to make a slight change and included elements that didn’t exist in previous Fire Emblem games. Within the traditional story regarding the nations, I hope players will sense a new kind of Fire Emblem.
With regard to the visuals, the fastest way would be to see for yourself, but I think the facial expressions are the richest ever. Each character expresses a full range of emotion, so it’s easier to get into the dialogue scenes.
As mentioned before, everything miraculously went in the same direction, and it’s the result of the development team going all out, so I think those who pick it up will be able to sense that enthusiasm. Take the fighting scenes, for example. In many of them, the characters move far better than we expected in the design phase. I think how the characters appear to have life breathed into them is worth seeing. I definitely hope people won’t turn off the fight animation!
When development is infused with energy is when it’s surprising to see the parts you yourself have designed. Maeda-san?
About SpotPass14, I wanted everyone to connect every day, so we decided to have teams of characters based on past games , who assemble about once a day that you can become comrades with, fight alongside and buy items from, distributed via SpotPass. But altogether there are about 120 teams! (laughs) So after release, I hope people will enjoy it little by little for a long time.14. SpotPass: A feature in the Nintendo 3DS system that, when activated, receives various information and content when near a wireless Internet access point.
Yes, that’s right. Both the package illustration and mood on the development team are in sync. Higuchi-san?
This time, a lot of the action is represented in 3D, but in addition to the regular viewpoint from the side, we added a first-person perspective . You can look each other in the eye as you fight, so I hope people will also enjoy the 3D visuals. We also put more into the audio than ever before, with real violin performances and so on. We tried a lot of new things, so I hope people will listen to it in a good sound environment.