What is a Nintendo Network ID?
You will be able to share your in-game experiences, game screenshots and more with other users on Miiverse. In addition, if you have a Nintendo Network ID on Wii U, you will be able to register the same ID on your Nintendo 3DS. This will combine your balances on each system into a single combined balance.
Can I register the same Nintendo Network ID on more than one Nintendo 3DS system?
No, this is not possible. Your Nintendo Network ID is tied to your software and/or additional content you have purchased and downloaded. As the rights of usage for software you have purchased apply only to a single Nintendo 3DS family system, you can only register your Nintendo Network ID on one system.
If I have registered a Nintendo Network ID on my Nintendo 3DS, can I transfer it to a new system?
However, please note that if the target system already has a Nintendo Network ID registered on it, you will be unable to register the Nintendo Network ID from the source system without first deleting the Nintendo Network ID of the target system.
I have a Nintendo 3DS system with a Nintendo Network ID registered to it, and I want to transfer it to a new system. I have downloaded software on my SD card, but the same software is pre-installed on the new system. What will happen to this software after the transfer?