If you think you knew what it felt like to be the bounty hunter behind the visor, think again. Take aim at evil with Nintendo's revolutionary controller.
The Galactic Federation's Base Sector Zero is under attack by Space Pirates. Samus must boot up the generator to restore the defence systems. But at the end of her path, someone awful is waiting for her.
The war initiated by Dark Samus and the Space Pirates rages across many planets as they attempt to corrupt each with Phazon seeds. Players use the Wii Remote and Nunchuk to explore alien landscapes, hunt for weapons and information, and destroy the seeds. Saving the planets from Corruption isn’t enough, though. Eventually, players must take down Samus' mortal enemy, Dark Samus.
Besides using the Wii Remote and Nunchuk controllers to pull off amazing feats like aiming and blasting in midair or at a full run, players also will have an array of different weapons at their disposal. In true Metroid fashion, these will become powered up as the game progresses. Not only that, but the controller will be used for a number of other game elements beyond the traditional first-person shooter standards.