Alone in the Dark
Are you afraid of the dark? The spine-chilling videogame franchise Alone in the Dark returns on Wii to test your nerves and survival instincts as you try to make it through the longest night of your life.
As paranormal investigator Edward Carnby, you’ll have to delve deep into an age-old secret that has been guarded for generations in the shadow of the world’s most famous city. Deep within New York’s Central Park lies an earth-shattering truth that can no longer be contained - a mystery that you alone can uncover.
To explore your shadowy environment, you’ll need to use the Wii Remote and Nunchuk controllers in innovative ways: using items in your inventory, driving vehicles and much more just by making instinctive motions.
Interactive surroundings mean you’ll also be able to improvise as you create tools and devastating weapons from the things you find lying around.
All the while, a thrilling plotline will keep you hooked, with the game being presented in the style of a contemporary TV drama complete with intense action, multiple plot twists and nerve-wracking cliff hangers. And if you just can’t make it out of whatever dark corner of Central Park you find yourself in, a DVD style chapter-select tool lets you skip on to the next gripping instalment in the story.