Scribblenauts Unlimited
Jump into a puzzle-packed world where the ultimate power is your imagination. The latest instalment in the beloved Scribblenauts franchise invites you to pit your wits against tons of brainteasing challenges – using just about anything you can dream up!
Head out on a journey of discovery and help our hero Maxwell solve oodles of puzzles to collect the precious starites he needs. You’ll explore a vast hand-drawn open world, and learn lots more about his family and backstory. With gorgeous HD visuals, the ability to create and share objects online, multiplayer options* and the addition of famous Nintendo characters, Scribblenauts Unlimited on Wii U promises unlimited fun!
This title is also available for Nintendo 3DS, and has some features that are exclusive to the Nintendo 3DS version. Find out more at our gamepage for Scribblenauts Unlimited on Nintendo 3DS!
Meet Maxwell, a young chap who owns a magical notepad with a very special power: write the name of anything down and it’ll come to life! Pretty cool eh? Maxwell’s on a mission to help his sister Lily – who has been cursed and is slowly turning to stone! To save her he needs to collect starites and starite shards, and the only way to get those is to help people out. Thankfully the world of Scribblenauts Unlimited is packed with oddball puzzles at every turn, so there are plenty of people who need helping!
Picture the scene: maybe you need to save a kitten stuck in a tree, or perhaps there’s a mucky pig that needs scrubbing clean, or it could be time to bring some belly laughs to a depressed clown. Just tap the name of anything you can think of onto the Wii U GamePad’s touch screen and watch as it comes to life in-game. Ladders, wings, comedians, elephants, ropes and much more will blink into existence at your command. Now you just need to see if your idea will solve the problem at hand… or make it hilariously worse!
Why not add an adjective (or two) to your creation and go for a more adventurous solution? With adjectives you can change the colour, size or behaviour of an object, and there are thousands to choose from. Sure, a “dog” might solve your boggle, but would an “angry zombie dog” be better? Probably. Part of the fun is in experimenting to try out simple-but-elegant solutions as well as off-the-wall ideas – you never know what might work. Go crazy and you’re sure to have tons of fun inventing amazing items that fit the bill.
Maxwell’s latest adventure takes place in a great big open world! The universe is still jam-packed full of puzzles, but on this occasion the seamless, free-roaming levels let you go wherever you want, whenever you want. On top of the puzzles themselves you can also have unlimited hours of fun using the world as your personal playground!
This time around you can create your own Object Library, which allows you to save and store any really cool items you’ve summoned in Maxwell’s “magic backpack” for quick access at a later date. And don’t worry if you get stuck - with the new Merit Board you can check out a helpful hint list for each location, or use “Starite Vision” to highlight all the nearby starites and starite shards. Magic.
If you’ve ever wanted to see what’d happen if you put Mario, Tingle and a Bob-omb in the same room, it’s your lucky day! Scribblenauts Unlimited features dozens of Nintendo characters and items – including Mario, Luigi, Peach, Bowser, Link, Zelda, Toad, Tingle, Ganondorf, well, the list goes on! Chuck a few of your faves into the mix and create your own Nintendo drama on the screen.
Scribblenauts Unlimited marks the first time the franchise has come to a home console, and offers a whole host of features that make the experience even bigger and better than ever before!
Now you can play Scribblenauts in high definition on your living room TV! Want a better view on the action? Use the zoom function! Enjoy the gorgeous hand-drawn world in even greater detail by zooming in, or zoom right out for an overview of the area.
Get your creative juices flowing and dive in – the Object Editor lets you invent some truly original items to call up in-game. There are tons of options, so you’re only limited by your imagination! You can tweak the colour and pattern of an object, move parts around, change the size, add physical properties, assign behaviour scripts to define how your object will interact with the Scribblenauts world and even give it a cool name.