When space pirates snatch the last remaining Metroid, bounty hunter Samus Aran is called back into action!
Use new abilities like the Grapple Beam and X-Ray Scope to navigate the massive labyrinths of Planet Zebes, battling enemies and enormous bosses with an arsenal of beams, missiles and bombs.
Super Metroid is renowned as one of the greatest 2D action games ever made, and paved the way for the Metroid Prime series with its innovative blend of exploration, action and secrets galore.
Please note: Super Metroid on Wii U Virtual Console is the European version of the game, which was optimised originally by the developer to offer gameplay and music speed similar to the US version. Demos and animations may run at PAL speed. The aspect ratio has been corrected for this release.