Subnautica
Subnautica is an underwater adventure game set on an alien ocean planet. A massive, open world full of wonder and peril awaits you!
You have crash-landed on an alien ocean world, and the only way to go is down. Subnautica's oceans range from sun drenched shallow coral reefs to treacherous deep-sea trenches, lava fields, and bio-luminescent underwater rivers. Manage your oxygen supply as you explore kelp forests, plateaus, reefs, and winding cave systems. The water teems with life: Some of it helpful, much of it harmful.
After crash landing in your Life Pod, the clock is ticking to find water, food, and to develop the equipment you need to explore. Collect resources from the ocean around you. Craft knives, lights, diving gear, and personal water craft. Venture deeper and further form to find rarer resources, allowing you to craft more advanced items.
What happened to this planet? Signs abound that something is not right. What caused you to crash? What is infecting the sea life? Who built the mysterious structures scattered around the ocean? Can you find a way to make it off the planet alive?
Build a Pressure Re-Active Waterproof Nanosuit, or PRAWN Suit, and explore extreme depth and heat. Modify the suit with mining drills, torpedo launchers, propulsion cannons, grappling hooks and more.
Cave systems wind below the sea bed, from dark claustrophobic passages to caverns lit by bio-luminescent life and burning-hot lava flows. Explore the world below the ocean floor, but watch your oxygen levels, and take care to avoid the threats lurking in the darkness.
This game contains flashing lights that may make it unsuitable for people with photosensitive epilepsy or other photosensitive conditions. Player discretion is advised.