Shin Megami Tensei V
Forge the destiny of a dying world amidst a power struggle between gods and demons in Shin Megami Tensei V on Nintendo Switch. In this expansive RPG, take control of an enormously powerful being, the Nahobino, to battle against – and alongside – hundreds of demons in a desecrated land.
Neither human, nor demon, the newly-forged Nahobino and his friends must decide what is worth saving…and prepare to sacrifice everything in its name.
As an ordinary high school student, you find yourself transported to a crumbling realm littered by the remnants of what was once Tokyo. Savaged by war, this netherworld known as Da’at hides many secrets among its ruins – and danger in every corner.
Set upon by demons in this deserted wasteland, your only path to survival is to take the hand of a mysterious figure named Aogami. In fusing together, you become the Nahobino, an accursed being with the ability to battle or befriend demons.
With this new strength, find out what happened to Tokyo, and decide the fate of the world.
Gather special energy Magatsuhi with every turn, and use it to unleash powerful moves that can cause critical damage to foes, or otherwise support your party.
Some demons might propose an alliance to avoid battle altogether, but more often than not you will have to initiate the negotiation – even after blows have already been traded. Not all demons will be inclined to listen, of course. Those stronger than you will refuse to bend to your will, but they might be merciful…for the right price.
Demons are temperamental creatures that will change their mind on a whim. Some will be won over by demonstrations of strength or wit, while others won’t appreciate a boastful attitude. Sacrifices may be necessary to buy their loyalty, whether it’s health, money or an item, so weigh the risk versus the reward carefully before proceeding. Succeed in a negotiation, though, and the demon will fight by your side to their very end.
Broaden your party’s abilities yet further with Demon Fusion, and bring some of your existing partners together to create new demons entirely. By fusing several specific demons together, you can even create particularly powerful demons, not available anywhere else. Additional allies you’ve previously registered can also be summoned in exchange for Da’at’s currency, Macca.