Big Brain Academy: Brain vs. Brain
Download the demo* to flex your brain for free with a small selection of activities, alone or in local multiplayer** with up to three other players.
Who has the brawniest brain in your family? Challenge your grey matter to a variety of challenges and find out in Big Brain Academy: Brain vs. Brain for Nintendo Switch.
Have a blast with a fun selection of brain-flexing activities. Identify an animal as it slowly comes into focus, break blocks to match the shapes, help guide a train to its goal and much more!
Take a fun test to determine your Big Brain Brawn and brain type, or boost your skill and speed by practising individual activities in Solo Mode.
Go brain-to-brain with friends and family in local multiplayer** to see who can get the highest score in Party Mode.
Face off in 2-player touch screen battles, or grab a Joy-Con controller each to compete in matches for up to four players simultaneously.
Each player can set their own difficulty, ensuring a level playing field in this battle of the brains, regardless of age or experience.
Want to see how you match up to brainiacs around the world***? Hop into Ghost Clash mode to pit your brain against other players’ best performances, even when you aren’t playing at the same time. Choose from bright sparks worldwide, folks on your friends list, or family members who have profiles on the same console.
By battling the ghost data of other players, you’ll win points to go up in the Big Brain World Rankings.
Outside of Ghost Clash mode, check your rankings to see how your Big Brain Brawn matches up against others.