orbit.industries
In space, no one can hear you scream - neither a victorious cry, nor one loaded with frustration. So what shall it be, Space Pioneer, when you are the Captain of it all?
Build, install and redesign your station to perfection in a full 3D view taking advantage of the spectacular visuals provided by Unreal Engine 4. Look at your creation in a 360 degrees view, zooming in and out to marvel at its beauty.
Monitor and set up production cycles, resources and their distribution. Focus either on efficiency or yield, treating everything as a diligent spreadsheet master - but with an abstract layout system resembling a circuit board to help you design the best connections, nooks and crannies to make your station a resounding engineering success!
A unique economic system provides you with a key objective - make your station efficient and profitable or fail!
The normal route of business can be, however, disrupted by a number of disruptions: from hacker attacks to error and malfunctions each module and its system entail in your management of the station.
There are 3 distinct campaign missions where you need to terraform a given planet, make it habitable and easy to extract resources from.
Are you going to be the most efficient, the most industrious or have the most graphically appealing modules set-up? Anything goes as long as the mission is successful!
You can also kick back and focus on building the greatest and either best looking or most efficient station there ever was - within either our Creative or Endless modes built especially for this purpose.