Moorhuhn Jump and Run 'Traps and Treasures'
This is not Moorhuhn's first appearance in a new game genre on the Nintendo Switch. We hunted it mercilessly in Moorhuhn Remake, defended the Wild Wild West with it in Moorhuhn Wanted and competed in heated races in Moorhuhn Kart. Guide the Moorhuhn through the jungle in his first jump and run platformer for Nintendo Switch!
An amulet lost 1000 years ago, the WHATSIT, has always been the Holy Grail of treasure hunters. Well, actually the Holy Grail is the treasure hunters' Holy Grail, but the WHATSIT comes right after it. And even Moorhuhn, the greatest adventurer among treasure hunters, cannot resist a hint as to the whereabouts of this relic. And so, he unceremoniously drops himself above the dense jungle and plunges headlong into the adventure.
In the depths of the dense jungle, the Moorhuhn follows the legend of an ancient, lost temple complex. Legendary treasures are said to lie hidden there, but above all a priceless treasure: the sacred amulet of WHATSIT!
As you would expect from a proper jump and run platformer, you need to use all your physical strength, courage, and skill. Jumping and swinging, kicking, boxing and sometimes even shooting, Moorhuhn races through the depths of the jungle to find the treasure of treasures: The Amulet of WHATSIT.
But before that, there are all kinds of hostile opponents to defeat, obstacles to overcome and traps to avoid. And then there are some valuables to be found and collected.
But that is not all! 6 new bonus levels not included in the original game bring further fun and the opportunity to collect additional points.
And when there is nothing left to collect and all the opponents have been defeated, you can still try to achieve a new best time.