Haunted Dungeons: Hyakki Castle
Form your party (a group of secret agents) from among four races: Human, Oni, Tengu, and Nekomata. Then conquer the terrifying and mysterious Yokai-filled castle!
The game reproduces Yokai from ancient Japanese literature, including the giant skeleton Gasha Dokuro and a Yokai made up of a woman's head and arm.
Many creepy and terrifying monsters will appear. They await your secret agents (players) in Hyakki Castle.
Dan no Ura, an original song by the Biwa player Sae Ishida, creates a creepy atmosphere.
Real time dungeon RPGs play like an action game, in which you move around and fight on a floor with a grid layout. With the exception of some portions, the game plays out in real time.
When in combat, the enemy won't wait for your attack. Battle by avoiding enemy attacks and timing your own attacks at the right moment.
The player's secret agents will storm Hyakki Castle, where formidable Yokai and terrifying traps await.
There's nowhere to relax in this castle. Eat, sleep, destroy Yokai, and search the castle. In the Yokai-filled Hyakki Castle, you're always one step away from death.
The game has a split party system that uses the Tokugawa treasure item Ishin no Ofuda.
The player can freely split up into two parties at any time (the game will go into split screen mode).