Guntech 2
Use the Left Stick to steer and thrust your ship, and the Right Stick to control the railgun. Your ship has a total of three different weapons. The L Button and R Button fire the two additional, more powerful weapons which always fire in the direction of your ship's nose. This gives you the ability to shoot in any direction using the railgun, with extra firepower when you position your ship toward the enemy.
Guntech 2 has 5 distinct worlds: Tutorial, Virus, The Dark Worlds, Space Jungle, and Cargo Hauler. Each world has 8 levels plus a boss level at the end. Additionally, there are seasonal levels that are funny and silly little missions themed for seasons like Christmas and Halloween.
You have a fresh set of lives for each level. Each level has three different goals. The first is mandatory for passing the levels and will earn you one star. The other level goals will earn you additional stars, and you can try to clear all levels to 3-star results.
There are 20 different weapons. You get the initial weapons when the game starts, and you can earn more by playing. The weapons have different characteristics and it's up to you to figure out which works best for your playing style and any particular level. You can acquire new weapons between levels, but you can switch freely between the owned weapons during the gameplay.