Brawlout
Brawlout packs a punch with couch and online play modes, blending platform fighter mechanics and traditional fighting gameplay into a stylish and fluid battle royale.
Rather than slow-paced defensive battles, Brawlout goes all-out with the lightning fast aerobatics which platform fighters are famous for.
Striking the balance between the growing competitive scene and the genre’s party game roots, Brawlout hopes to cater to the veteran platform fighter, the casual fan and the newcomer looking to make their mark.
Each character in Brawlout has their own unique playstyle, catering to specific character archetypes seen in other fighters. Whether you’re a die-hard grappler or a rushdown fiend, there is a fighter for you in Brawlout.
There are currently six original characters and two popular indie characters to choose from that allow for varied play styles. As well as cosmetic skins, each original Brawlout character has three Variants – alternative versions of the character with different stats, outfits and even new moves. With these Variants, Brawlout’s cast numbers 18 individual fighters. Find the fighter and Variant that’s right for you and tear it up on the battlefield.
Combined with familiar movement techniques like wave dashing and air dodging, Brawlout adds some extra mechanics seen in other fighting games. The Rage Meter builds up as you both deal and take damage, allowing you to either break combos with the Rage Burst or unleash hell with the Rage Mode. The Rage Burst pushes opponents back, breaking their combos and allowing players to create some breathing room at the cost of half their Rage Meter. If the meter fills, you can activate the Rage Mode, increasing the knockback you deal while reducing the amount you take.
As for modes, Brawlout has all you’d expect from a normal platform fighter and then some.