3DS_YokaiWatch3_overview_springdale_image.jpg
Switch between two wacky stories, battle all-new bosses, befriend over 600 Yo-kai, and master a fresh grid-based battle system in the biggest Yo-kai adventure yet!
Help Nate deal with a dose of culture shock in his new home of St. Peanutsburg, uncover the story of the wannabe space cowboy Yo-kai Usapyon with Hailey Anne back in Springdale, and get to the bottom of the peculiar problems plaguing both towns! Plus…a UFO sighting? What’s going on here?!
Take in all the sights and sounds of St. Peanutsburg with Nate and meet the weird and wonderful ‘Merican Yo-kai that call this place home. Swap to Hailey Anne in a jiffy and head back to the seaside town of Springdale to see what’s new, or travel to the vast Cluvian Continent in search of treasure!
Get your thinking cap on and prepare for strategic scraps in the revamped battle system! Carefully position your team of three Yo-kai on the 3x3 Tactics Board to enhance their attributes, dodge enemy blows and unleash fearsome combo attacks.
Grab your explorer’s outfit and head for the deserts of the Cluvian Continent in the Blasters T mode! Delve into ever-changing dungeons, collect treasure and defeat the Big Bosses that lurk within!
A fan of all things cosmic, Hailey Anne eagerly joins forces with the pint-sized moon rabbit, and the pair decide to set up their own detective agency to help out the people of Springdale!