Hometown Story
After inheriting a dilapidated store from your grandmother, you find yourself back in your home town, in search of life, love and friendship. Personalise your character, then renovate the shop to entice the villagers to visit, increasing sales with rare and expensive items. More items mean more customers, which, in turn helps the village prosper, as new people move to the area.
Fortunately, you won’t be on your own, as you’ll get help from Pochica, a magical sprite that floats at your side. Go on exciting adventures outside the shop, and, when it’s time to relax, grab your line and lures for a spot of fishing by the lake!
From the creator of Harvest Moon, Yasuhiro Wada, with music from Nobuo Uematsu, Hometown Story is all about your choices. Craft unique characters, choose what to sell, and unravel a weave of stories. You’re sure to meet new characters and make new friends but whatever way you choose to play, no two tales are ever alike in Hometown Story on Nintendo 3DS!
Take charge of a run-down shop and turn it into a bustling emporium in Hometown Story for Nintendo 3DS. To learn more about this upcoming title, we spoke to its creator Yasuhiro Wada about his goals and the unique message at the heart of his new game.
Nintendo of Europe: Firstly, please introduce yourself and your work to our readers.
Yasuhiro Wada: My name is Yasuhiro Wada, and my company is Toybox Inc. Around 20 years ago I created the first version of Harvest Moon, which was localised in collaboration with Nintendo. At the time Nintendo was very co-operative in localising the game to make it easy to understand for European players, so I’m very grateful for this. Over the years I think there have been almost 30 versions of Harvest Moon released together with Nintendo. I think we can say Harvest Moon is very popular in Europe, and I feel very happy about that. The last Harvest Moon I was involved with was Harvest Moon: The Tale of Two Towns, and now I’m concentrating on developing a new game that is coming out really soon for Nintendo 3DS: Hometown Story.
YW: It’s a game which makes you like human beings more than you liked them before. You start with a very small shop, and during the game it gets larger and larger – that’s the basic premise of the game. But making the shop bigger and bigger is not the purpose of the game.
The biggest difference compared to Harvest Moon is that there is a variety of very different characters who all have a deeply and carefully developed story behind them. The player develops his own story by interacting and communicating with the characters, of which there are about 30. That becomes the player’s story.
YW: I don’t necessarily think that the player has to make every single character in the game happy! As the shop grows bigger and bigger, more people will visit and communicate with each other. But it’s not only the shop that is growing bigger – because of the growing shop, the community of the village is getting better.
New people will come to the village, and there will be new houses. When new people come to the shop, the player will learn about their worries, their feelings, their needs, and will build up relationships with every new character that comes to the village. Depending on how you interact with them, you might be able to guide them in a happy direction.