Metroid Fusion
While on a mission to the Metroids’ home planet, bounty hunter Samus Aran is attacked by a deadly parasite. Cured by Metroid DNA, Samus is bestowed with unique new powers from her old adversary, but must face a new enemy: the ‘X’ parasite.
Metroid Fusion blends a captivating original story with intense platform action and exploration in the classic Metroid mould. Collect new and familiar weapons, absorb parasites to regain Samus’s abilities, and hunt down the mysterious ‘SA-X’.