Wat is een auteursrecht?
Een auteursrecht is een exclusief recht dat toekomt aan iemand die een literair, muzikaal, audiovisueel of artistiek werk heeft gemaakt. Het geeft de maker het exclusieve recht om exacte of afgeleide kopieën te maken, toegang te krijgen tot dat werk en het tentoon te stellen, op te voeren, verzenden of op enige andere wijze te distribueren. Nintendo-producten omvatten verschillende auteursrechtelijk beschermde werken. Hieronder vallen verschillende auteursrechten in Nintendo's softwarebroncode, uitvoerbare code, beelden van spellen, spelmuziek, spelpersonages, productverpakkingen, spelhandleidingen en labels, tekeningen en publicaties.