Wii-software en -accessoires
De Wii U is compatibel met vrijwel alle Wii-games en -accessoires, zoals de Wii-afstandsbediening, de Wii-afstandsbediening Plus, de Nunchuk, de sensorbalk en het Wii Balance Board. Zo kan je kind zijn of haar favoriete Wii-games blijven spelen op de Wii U. En als de televisie in gebruik is, is het met de juiste accessoires zelfs mogelijk om Wii-games te spelen op het scherm van de Wii U GamePad.
Houd er rekening mee dat je op de Wii U alleen speldisks voor de Wii U en Wii kunt gebruiken. Wii U-software en -accessoires kunnen niet worden gebruikt in combinatie met de Wii of Wii mini.