16 februari 2018: Vanwege een bug is de update naar Ver.1.3.0 voor Xenoblade Chronicles 2 uitgesteld tot 2 maart. Onze excuses voor de vertraging.
Tetsuya Takahashi, Executive Director van Monolith Soft vertelt ons meer over de komende updates voor Xenoblade Chronicles 2 voor de Nintendo Switch!
Hallo, allemaal. Ik ben Tetsuya Takahashi van Monolith Soft. Vandaag vertel ik je graag wat meer over wat je kunt verwachten van de update naar versie 1.3.0 die volgende week uitkomt.
Allereerst is er de New Game Plus-stand. Met deze stand kun je veel meer dan de game nog een keer spelen. Je zult namelijk merken dat we ook een aantal nieuwe functies hebben toegevoegd.
Je kunt ze opnemen in je groep door te resoneren met Core Crystals (of ze gaan met je mee wanneer je ze tijdens missies ontmoet). Zoals je misschien verwacht, kun je ze al vrij vroeg in de game krijgen via een Common Core Crystal. Dit kan het verhaal een beetje verknoeien, maar voor ons staat voorop dat we de game nog leuker willen maken om te spelen. Ik hoop daarom ook dat je kunt resoneren met deze Blades en dat je ze graag bij je wilt hebben.
Er zijn bovendien vijf updates die niet alleen invloed hebben op de tweede speelbeurt, maar ook je eerste.
De volgende gegevens zullen van je opslagbestand worden overgedragen naar de New Game Plus-stand.
Let op: je voortgang in missies, Heart-to-Hearts, Skip Travel-punten en voltooide Merc Missions worden hierbij gewist.
Om in de New Game Plus-stand te kunnen spelen moet je de oorspronkelijke game hebben uitgespeeld, en je moet een opslagbestand hebben van het opslagscherm dat direct na het einde verschijnt.
Doordat de gegevens van na het einde worden gebruikt, kun je blijven doorspelen. Als je op het titelscherm ziet dat Rex en de anderen eruitzien zoals na het uitspelen van de game, weet je dat je in de New Game Plus-stand kunt spelen.
Houd er dus rekening mee dat als je de voortgang van een uitgespeeld spel wist en een nieuw spel begint, je geen gebruik kunt maken van de New Game Plus-stand. Je zult het nieuwe spel dan opnieuw moeten uitspelen om in de New Game Plus-stand te kunnen spelen.