5 april 2017 – Beleef de goede oude tijd waar en wanneer je maar wilt opnieuw in ULTRA STREET FIGHTER II: The Final Challengers. Deze game voor de Nintendo Switch ligt vanaf 26 mei in de winkels. Het betreft een uitgave van Capcom die door Nintendo wordt gedistribueerd in Europa en Australië.
ULTRA STREET FIGHTER II: The Final Challengers voert spelers terug naar waar het allemaal mee begon, maar dan inclusief nieuwe besturingsopties, diverse spelstanden, online-ondersteuning* en de introductie van een Lite-besturing voor beginners. Zo kunnen vrienden het klassieke Street Fighter-gevoel op heel nieuwe manieren beleven. Wanneer het Nintendo Switch-systeem in zijn houder zit, kunnen twee vrienden de bijgeleverde Joy-Con-controllers eraf halen om op tv tegen elkaar te strijden, of juist samenwerken tegen de computer in Buddy Battle. Omdat spelers de Nintendo Switch overal mee naartoe kunnen nemen, kunnen ze hun vaardigheden nu ook tegen andere vechtspellenfans beproeven in cafés, op campings of op welke andere locatie dan ook. Zet het Nintendo Switch-systeem in de tafelstijl rechtop, geef een andere speler de tweede Joy-Con en de knokpartij kan beginnen.
Wie net met Street Fighter begint en het wil opnemen tegen meer ervaren spelers, heeft de optie om niet voor de Pro-besturing maar de Lite-besturing te kiezen. De Lite-besturing laat spelers speciale acties of supercombo’s uitvoeren door op het touchscreen of een enkele knop te drukken, terwijl de Pro-besturing alle klassieke knoppencombinaties vereist die bij ervaren spelers in de hersenen gegrift staan. De game ondersteunt ook de Nintendo-Switch-Pro-controller. Deze wordt apart verkocht.
Zowel beginners als gevorderden kunnen in stijl vechten met behulp van de Colour Editor die ze het kleurenschema van hun favoriete personage laat veranderen voor de perfecte uitstraling. Spelers kunnen ook kiezen voor een moderne weergave met hd-beelden of voor de klassieke weergave die Street Fighter II precies als in de speelhallen in beeld tovert. De herhalingsfunctie laat spelers hun favoriete lokale wedstrijden opnieuw beleven of hun beste combo’s aan andere spelers tonen. Wie even een pauze wil inlassen kan tussen de gevechten door een bezoekje brengen aan de gallery, met meer dan 1400 gedetailleerde illustraties uit de hele Street Fighter-geschiedenis, afkomstig uit het Street Fighter Artworks: Supremacy-boek dat niet langer wordt gedrukt.
Beproef je vechtkunst waar je maar wilt in ULTRA STREET FIGHTER II: The Final Challengers, dat vanaf 26 mei verkrijgbaar is voor de Nintendo Switch.