11 augustus 2010 - Nintendo presenteert dit jaar op gamescom - de gamesbeurs in Keulen die op 18 augustus begint - een mooie mix van klassieke titels en innovatieve games. Nintendo's stand op gamescom biedt voor elk wat wils, van legendarische franchises als Mario en Zelda tot het nieuwe en innovatieve Wii Party. De titels van Nintendo blijven mensen overal ter wereld motiveren om samen van games te genieten.
Charles Martinet - de persoon die al meer dan twintig jaar de stem inspreekt van Nintendo's Super Mario en vele andere Nintendo-personages, zal op de show aanwezig zijn. Bezoekers van de Nintendo-stand kunnen ook alle Mario-games spelen die ooit zijn verschenen voor Wii en Nintendo DS, inclusief zijn nieuwste, duizelingwekkende ruimteavontuur Super Mario Galaxy 2. Bezoekers van de Nintendo-stand kunnen hands-on genieten van vele toekomstige titels, inclusief The Legend of Zelda: Skyward Sword, METROID: Other M, Donkey Kong Country Returns, Wii Party en vele andere. Daarnaast is de Duitse TV-beroemdheid Tim Feldner aanwezig voor nog meer fun en show.