Na een bescheiden rol als vijand te hebben gespeeld in de Ghosts ’n Goblins-serie, en na zijn avontuur in de spin-off Gargoyle's Quest, moet Firebrand nu vechten om de vrede te herstellen in het rijk der demonen.
Firebrand moet de zes stenen van de Demon's Crest heroveren voor ze in de klauwen vallen van zijn aartsvijand Phalanx.
Firebrand kan niet alleen vliegen en vuur spuwen, maar ook zes unieke vormen met speciale vaardigheden aannemen die van onschatbare waarde zijn tijdens het avontuur. Het verhaal bevat drie alternatieve eindes. Kun jij het spel uitspelen en het rijk redden van de totale chaos?