Labyrinth of Zangetsu
Labyrinth of Zangetsu is een 3D-dungeoncrawler-RPG van Acquire. In het spel is een team van bekwame krijgers uit de hele wereld op een missie gestuurd om de steeds groter wordende aantallen Inktbeesten te verslaan.
Het verhaal speelt zich af in Ido, stad van de ochtendmaan, die blijft vechten tegen de ramp die bekend staat als de 'Inkt van Verderf'. De stad heeft een zeer traditionele cultuur die lijkt op het middeleeuwse Japan en is in wezen een vesting, waarvan de bescherming afkomstig is van een sterke magisch-technische grens. Deze grens resoneert direct onder de maan die van boven schijnt en houdt iedereen veilig voor bezoedeling.
Tokinokuni, de leider van de stad, heeft opdracht gegeven om zorgvuldig geselecteerde personen uit de hele wereld, bekend als 'Inktvernietigers', naar de gevaarlijkste gebieden te sturen. Ze zullen hun unieke krachten gebruiken om de verschillende 'Inktbeesten' te overwinnen die zo gevreesd worden door de mensen die nog rondzwerven. Onderzoek de labyrinten rondom Ido en gebruik je kracht en strategie om je team naar de overwinning te leiden en uiteindelijk deze vreselijke duisternis te overwinnen.
De Inktbeesten worden geboren uit de bezoedeling van de Inkt van Verderf. Als de levenden ermee in aanraking komen, worden ze gek en worden demonen of komen om. Als de doden ermee in aanraking komen, worden ze opgewekt om rond te zwerven en hun aantal te vermeerderen. Hun enige doel is te vernietigen en het land in duisternis te hullen, dus je moet hun bezoedeling overwinnen om deze wereld voor eens en voor altijd te bevrijden van hun vernietiging. Deze Inktbeesten nemen de gedaante aan van vele angstaanjagende demonen en yokai uit de Japanse folklore en wekken ook de doden op voor hun duistere leger, dus zorg dat je je wilskracht versterkt voordat je deze vijand tegemoet treedt.