Het is tijd om de magie te ontketenen.
Je speelt als Sylas, een tovenaar die in staat is magie te stelen. Het is je gelukt te ontsnappen uit de klauwen van de Mageseekers. Nu gebruik je de ketenen die je ooit beteugelden om je thuisland te bevrijden van de tirannie van de Mageseekers door ze één voor één uit te schakelen.
Magie kom je overal tegen, ook op het slagveld. Beheers allerlei soorten magie, van verzengende vlammen tot dodelijk ijs, en kies je eigen unieke speelstijl. Val aan met je ketenen en versla je tegenstanders met hun eigen magische krachten. Of gebruik de brute kracht van je vuisten; de keuze is aan jou.
De tijd is rijp voor een revolutie in Demacia, maar lukt het jou om de opstand te leiden? Doorkruis het land en rekruteer overal tovenaars die willen meevechten. Naarmate je leger groter wordt, kun je je basis verbeteren en unieke vaardigheden ontgrendelen.
Niet iedereen wil de waarheid onder ogen zien. Het is jouw taak om de duistere aard van de Mageseekers te onthullen. Neem het op tegen krachtige vijanden en werk samen met nieuwe en bekende bondgenoten. Alleen jij kunt de verborgen geheimen uit het verleden van Demacia onthullen en het lot van het hele land veranderen.