Shadowgate is een van de bekendste en meest geliefde avonturengames in de geschiedenis van computerspellen. De game raakte snel bekend onder spelers dankzij de sfeervolle soundtrack, gevaarlijke locaties om doorheen te navigeren, ontelbare puzzels om op te lossen en meer manieren om een gruwelijke dood te sterven dan spelers ooit voor mogelijk hielden. In de rol van de ‘Seed of Prophecy’ reizen spelers diep het kasteel in, in de hoop het kwaad dat erin ronddoolt te verslaan: de gevreesde Warlock Lord.
Het legendarische avontuur is van de grond af aan opnieuw ontworpen, met een berg nieuwe breinbrekende puzzels, vele nieuwe kamers met prachtige, handgeschilderde grafische details en meer voorwerpen om te gebruiken.
Deze nieuwe versie bouwt voort op de volledig vernieuwde remake van het oorspronkelijke Shadowgate en biedt een verbeterde gebruikersinterface en een intuïtieve besturing via een pictogrammenwiel om spelers te helpen op hun missie.
First-person-avontuur: gebruik je inventaris, kaartsysteem en intuïtieve interface om je missie te volbrengen.
Breinbrekende puzzels: vele nieuwe en vernieuwde puzzels die de originele game naadloos aanvullen.
Retro-versie: waan je in 1989! Schakel deze versie in om Hiroyuki Masuno’s originele chiptunes te beluisteren, van kamer naar kamer te gaan met gepixeleerde overgangen en de tekst in retro-opmaak te volgen.
Verhaal: Shadowgate heeft dramatische cutscenes en dezelfde fantastische verhaalvertelling die je verwacht van de originele makers.
Filmmuziek: een digitaal georkestreerde, dynamische soundtrack die tijdens het spelen verandert, gemaakt door component Rich Douglas.