Galacticon is een videospel met de look en feel van arcadekastspellen uit de vroege jaren 80, dat de onovertroffen gameplay en fun van die klassiekers herwint, maar dan met een vleugje "puzzel" om bonuspunten te verhogen en je score in de lokale highscoretabel (of zelfs in het wereldwijde klassement) op te nemen.