Door een helikopterongeluk is een groep ontdekkingsreizigers nabij een Arctisch onderzoeksstation gestrand. Nu moeten de overlevenden de vrieskou en honger zien te overleven. Terwijl ze proberen te ontsnappen aan de gevaren van de lange, donkere poolnacht en hun weg zoeken door het verlaten station, zakken ze steeds dieper weg in een nachtmerrieachtig scenario.
Ze komen uit het niets en verdwijnen net zo snel weer. Ze kunnen sneller zijn dan het licht of juist langzaam in je richting kruipen, totdat ze dichtbij genoeg zijn om aan te vallen. Wat zijn ze? Wat willen ze?
Onderzoek het verlaten station, verzamel en craft je gereedschappen en open de voorraadkisten, zodat je niet bezwijkt aan honger en kou.
Of je nu in je eentje of met een vriend de coöpstand speelt, door de willekeurig gegenereerde basissen wordt elke speelsessie een uniek avontuur.