In deze spelstand moet je de finish van elk level bereiken voordat je batterij leeg raakt. World Mode neemt je mee door zes verschillende werelden die elk hun eigen unieke voorwerpen en vijanden hebben die je proberen te vernietigen. Het laatste level van elke wereld is een groot gevecht met de eindbaas.
Crashbots beschikt over vijf verschillende robots. Elke robot heeft zijn eigen statistieken en een unieke zware aanval. Upgrade je robots om hun duurzaamheid en vechtkracht te verbeteren. Je kunt nieuwe robots vrijspelen door alle onderdelen te vinden die verborgen zijn in de verschillende werelden en spelstanden.