Atelier Marie Remake: The Alchemist of Salburg
Op de Royal Academy of Magic (de Academy, in het kort), lukt het Marie maar niet om alchemie te studeren. Op een dag krijgt ze een atelier van haar professor, als onderdeel van een speciaal afstudeerexamen. Om haar diploma te ontvangen, moet Marie haar professor imponeren met een zelfgemaakt voorwerp.
Maar eerst moet Marie haar alchemievaardigheden verbeteren, ingrediënten verzamelen en geld verdienen om avonturiers in te huren, recepten te kopen en gereedschap te bemachtigen... Tel daar nog allerlei syntheses, gevechten en missies bij op en het is duidelijk dat ze nog een hoop te doen heeft voordat ze haar examen kan afleggen!
Jij bepaalt waar je begint! Doe je best om af te studeren aan de Academy, maar vergeet ook niet om plezier te hebben.
De tutorial en navigatie van de gamefuncties zijn uitgebreid en verbeterd, terwijl de eenvoud en flexibiliteit van de originele versie zijn behouden. De manieren waarop je beweegt in de stad en voorwerpen verzamelt in het veld zijn ook aangepast aan moderne eisen om ervoor te zorgen dat de remake nog comfortabeler en makkelijker te spelen is.
Zowel fans van de oorspronkelijke game als nieuwkomers bij de Atelier-serie zullen genieten van de verschillende nieuwe elementen die zijn toegevoegd aan de remake. Dankzij de nieuwe Unlimited Mode, waardoor je in een rustiger tempo kunt spelen, en de toevoeging van nieuwe evenementen waarin je met nieuwe personages kunt praten, kun je nog dieper opgaan in de wereld van 'Atelier Marie'.