Verover de modewereld met je stijlgevoel in Nintendo presents: New Style Boutique voor Nintendo 3DS. Als assistent van een nieuwe modewinkel in de stad, kun je proberen je op te werken tot de felbegeerde positie van boetiekeigenaar, waardoor jouw kledingstijl de hele stad beïnvloedt en je als een ster kunt stralen op de catwalk.
De mogelijkheden om je stijlgevoel te ontwikkelen zijn onuitputtelijk omdat steeds weer nieuwe klanten met unieke voorkeuren je winkel bezoeken voor jouw advies. Probeer te ontdekken welke kleding bij ze past op basis van wat ze al dragen en hun persoonlijkheid – misschien kun je hun verwachtingen zelfs overtreffen! Het is je doel om de juiste kledingstukken en accessoires te combineren tot de perfecte outfit. Je kunt kiezen uit ongeveer 12.000 artikelen van diverse merken, inclusief accessoires en – voor het eerst – tassen en mannenkleding. Naast je stijlgevoel beproeft Nintendo presents: New Style Boutique ook je vermogen om een winkel te beheren. Ga naar de Exhibition Hall om slim in te kopen en zorg dat je winkel de populairste artikelen altijd op voorraad heeft.
Bij genoeg tevreden klanten worden nieuwe delen van de stad geopend, zodat je nieuwe winkels, zoals de kapper en fotostudio kunt bezoeken. Je kunt zelfs op visite gaan bij andere spelers… als je het daar tenminste niet veel te druk voor hebt! Om het spel op maat te maken voor Europese modeliefhebbers, zal Nintendo of Europe speciaal voor de Europese release in samenwerking met een Parijs modebedrijf een aantal unieke outfits toevoegen. Tijdens het spel verschijnen ook personages in outfits die passen bij het seizoen lente / zomer of herfst / winter voor extra inspiratie!
Dankzij de unieke functies van de Nintendo 3DS kun je nieuwe voorwerpen downloaden voor je eigen kledingkast terwijl je via StreetPass met andere spelers Stylist Cards kunt uitwisselen. Het personage van een speler waar je Stylist Cards mee uitwisselde zal niet alleen je winkel bezoeken voor een nieuw outfit, je kunt ook op elk moment elkaars online-winkels bezoeken. Dat betekent dat andere spelers jouw winkel zelfs kunnen bezoeken als je niet aan het spelen bent. Wanneer je later teruggaat naar het spel, zie je of iemand je kleding leuk vond – of misschien zelfs iets heeft aangeschaft! Je kunt ook de augmented reality-functies van het systeem gebruiken om twee van je best geklede personages “in de echte wereld” te laten poseren voor een foto die je vervolgens met de opties van Nintendo 3DS Camera nog naar eigen smaak kunt aanpassen!
Naast dit alles, kun je de Check Your Look-functie gebruiken om je persoonlijke stijl te testen. In deze spelvariant wordt je zelfgemaakte outfit beoordeeld in zes categorieën, dus ‘dress to impress’ en laat je vrienden het ook op je Nintendo 3DS proberen om jullie resultaten te vergelijken. Nintendo 3DS-bezitters kunnen ook uitkijken naar een speciale demo van New Style Boutique: Shopping Experience waarmee iedereen kan gaan winkelen in het Fashion Quarter-onderdeel van het spel. In deze demo kunnen gebruikers de online-winkels van echte spelers bezoeken en een vaststaand budget uitgeven aan artikelen of hun waardering kenbaar maken voor hun favoriete outfits. Elk voorwerp dat in de demo met spelvaluta is gekocht, kan worden overgezet naar het volledige spel.
Bij genoeg tevreden klanten in het spel en waardering van andere spelers kun je besluiten een eigen winkel te beginnen en naam te maken in de Fashion Contests van het spel. Je kunt zelf je model kiezen, haar outfit samenstellen en zelfs haar kapsel en make-up veranderen voordat ze de catwalk op gaat. Succes wordt beloond met zeldzame kledingstukken of accessoires en de optie om deel te nemen aan prestigieuzere wedstrijden. Wanneer je goed genoeg bent krijg je toegang tot het Elite Contest waar je de kans krijgt om je stijlgevoel te testen tegenover de allerbeste vakmensen.